Rekonstrukce
CAS 30/6000/390 - S 2 Z T815-PR2 6X6.1
Technické údaje
Rozměry vozidla
Délka(bez lanového navijáku) | 8 620 mm |
Šířka | 2 550 mm |
Výška | 3 150 mm |
Světlá výška pod nápravou | 390 mm |
Brodivost | 1 200 mm |
Hmotnosti vozidla
Provozní | 13 040 kg |
Celková | 21 000 kg |
PODVOZEK
Typ | TATRA T815-PR2 6x6.1 |
Typ motoru | TATRA T3-930.37 |
Výkon motoru | 235 kW/2 200 min-1 |
Náhon | 6x6 s připojitelným pohonem přední nápravy |
Převodovka | mechanická, 10 stupňů vpřed, 2 vzad |
Brzdový systém | nezávislé brzdové systémy: provozní, nouzový, parkovací |
Napětí elektrického systému | 24 V (2 akumulátory 12 V 180 Ah) |
Objem palivové nádrže | 150 l |
Maximální rychlost vozidla | 95 km/h |
KABINA
Typ | trambusová, 4dveřová, hydraulicky sklopná |
Počet míst k sezení | 1 + 1 + 4 |
NÁSTAVBA
Materiál | rám vyroben z hliníkových profilů a polepen hliníkovým plechem |
NÁDRŽE
Nádrž na vodu | 6 000 l |
Nádrž na pěnidlo | 390 l |
ČERPACÍ ZAŘÍZENÍ
Nízkotlak
Jmenovitý průtok | 3 000 l/min |
Jmenovitý pracovní tlak | 1,0 MPa |
Jmenovitá sací výška | 3,0 m |
Vysokotlak
Jmenovitý průtok | 250 l/min |
Jmenovitý pracovní tlak | 4,0 MPa |
PRŮTOKOVÝ NAVIJÁK
Rozměry hadice | DN 25/60 m |
Proudnice | pistolová s možností regulace průtoku a výstřikového kužele |
Jmenovitý průtok | 200 l/min |
Jmenovitý pracovní tlak | 4,0 MPa |
ALTERNATIVY
- vnější ukazatel hladiny vody
- vnější ukazatel hladiny pěnidla
- elektronická regulace přiměšování THTronic
- lafetová proudnice
- druhý průtokový naviják s hadicí DN 25/60 m a pistolovou
proudnicí - přední trysky pro hašení při jízdě
- tažné zařízení pro přívěs
- vyprošťovací lanový naviják s elektropohonem
- osvětlovací stožár
- elektrocentrála
Technické změny vyhrazeny. 10/2014
(8125.01)
Popis modernizace
PODVOZEK | |
Základem zůstává tatrovácký podvozek s výkyvnými polonápravami doplněný stabilizátory zadních náprav, novými tlumiči a polohovacími ventily vzduchového odpružení TATRA. Plněpohonný podvozek s připojitelným náhonem přední nápravy projde kompletní repasí, otryskáním a novou povrchovou úpravou. Na podvozku je umístěna nová čtyřdveřová, elektricky sklápěná kabina pro 6-ti člennou posádku s nadstandardním prostorem před druhou řadou sedadel. Možné je použití i kabiny krátké. Kabinu je možné vybavit klimatizací, nezávislým topením, elektricky ovládanými, vyhřívanými zpětnými zrcátky. Je provedeno přetěsnění motoru, kontrola a seřízení čerpadla a vstřikovacích trysek a motor je vyzkoušen na zkušebním stavu. Možná je i zástavba nového motoru TATRA V8. U převodovky je provedena kontrola synchronizace, vyměněny všechny pryžové části a po kompletaci s přídavnou převodovkou zkouška funkčnosti a těsnosti. Volitelně je možná zástavba automatizované převodovky TATRA-NORGREN. Podvozek může být dále vybaven elektro a vzduchovými svazky pro přívěs. Místo standardně dodávaných pneumatik Barum 445/65R22,5 mohou být použity pneumatiky jiných značek, nebo pneumatiky o rozměru 14,00R20 s novými diskovými koly. |
NÁSTAVBA | |
Původní požární nástavba kompletně nahrazena novou moderní nástavbou montovanou ze speciálních hliníkových profilů pomocí prizmatických šroubovaných spojů a oplechovanou hliníkovým plechem technologií lepení. Konstrukce podvozku umožňuje montáž nástavby bez pomocného rámu. Nástavba je rozčleněna na 3 samostatně upevněné části: - přední skříň pro příslušenství, - zadní skříň pro příslušenství a čerpací zařízení, - nádrž na vodu a pěnidlo. Vnitřní výbava přední a zadní skříně je provedena z hliníkového profilovaného plechu. Stejným plechem je polepena i horní plošina skříní. Boční otvory skříní včetně spodních úložných prostorů jsou zakryty hliníkovými roletkami s průběžným madlem v celé šířce roletky. Pro osvětlení skříní slouží LED lišty. Na zadní stěně zadní skříně jsou nahoru výklopné dveře zakrývající skříň s čerpacím zařízením včetně ovládacího panelu. Na zadní stěně je dále namontován žebřík s neklouzavou úpravou, sloužící pro výstup na horní pracovní plošinu. Nádrž na vodu a pěnidlo tvoří jeden celek a je svařena z nerezového plechu jakosti AISI 316L a ošetřena pasivací. Nádrž je hranolovitého tvaru. Ve spodní části nádrže jsou navařeny konzoly, pomocí kterých je nádrž přišroubována na rámu podvozku. Obě nádrže jsou vybaveny zařízením na dálkovou kontrolu množství, včetně vnější signalizace na bocích. V zadní skříni je namontováno požární čerpadlo podle ČSN EN 1028-1, které se skládá z nízko a vysokotlakého stupně. Lafetová proudnice je odnímatelná. Připojuje se k výtlačnému potrubí pomocí rychloupínacího adaptéru. Pohyb otočné proudnice v horizontální rovině je 360°. Sklon proudnice je omezen účelovou karoserií vozidla. Proudnice je zakončena hubicí, která umožňuje plynulé nastavení od plného k sprchovému proudu s úhlem výstřiku 100°. |
Zeptejte se nás!
Rádi byste se informovali o detailech tohoto vozu? Napište nám a my se Vám ozveme.
Cisternová automobilová stříkačka CAS 30/6000/390 – S 2 Z(R) – T815-PR2 6×6.1 vznikla přestavbou a modernizací původního modelu CAS 32 – T815-PR2 6×6.1.
CAS je zásahový požární automobil určený pro přepravu požárního družstva 1+5, hasebních prostředků a hasiv k hašení požárů vysoce hořlavých látek vodou nebo pěnou při použití nízkého nebo vysokého tlaku vody i v místech s nedostatkem vody. CAS lze použít v řadové požární službě hasičských záchranných sborů, chemických továrnách, rafinériích, dolech, ve skladech hořlavých látek, popř. na letištích a v místech s vysokým rizikem požárního nebezpečí.