CAS 30 – T815-7 6×6.1R

Speciál

CAS 30 - T815-7 6x6.1R

na podvozku TATRA T815-7 6x6.1R

Požární automobil Aussie Wildfire 9•6 je určený k hašení požárů v buši a lesním porostu v Austrálii.
CAS 30 – T815-7 6×6.1R se svojí koncepcí řadí mezi cisterny pro zásah vodou nebo pěnou. Jedná se o speciální vozidlo určené pro provoz na pozemních komunikacích, mimo zpevněné komunikace a do těžkého terénu při hašení požárů v buši a lesním porostu.
Automobil je postaven na třínápravovém podvozku TATRA T815-732R33 s připojitelným pohonem přední nápravy a rozvorem 4090 mm + 1660 mm. Na přední i na zadních nápravách je jednoduchá montáž. Kabina osádky umožňuje přepravu tříčlenné posádky.

Kabina řidiče

Kabina řidiče je celokovová, dvoudveřová, sklopná s rovnými čelními skly. V kabině jsou dvě sedadla pro osádku a sedadlo řidiče, všechna sedadla jsou vybavena samonavíjecím 3-bodovým bezpečnostním pásem. Před palubní deskou jsou umístěny dvě lampičky na čtení map. Na kabině řidiče je umístěna světelná rampa s modrými a červenými světly a se sirénou s možností volby tónu "WAIL", "YELP", "HI-LO" a s reproduktorem pro hlášení. Ovládací skříňka světelné rampy je umístěna na palubní desce v kabině řidiče.
V kabině řidiče v prostoru nad čelním sklem a bočními okny jsou umístěny vnitřní ochranné rolety, které po rozbalení slouží k ochraně posádky před sálavým teplem z okolního požáru.

Účelová nástavba

Přední plošinka, která je mezi kabinou řidiče a vodní nádrží, umožňuje činnost dvou hasičů při zásahu i během jízdy vozidla. Kostra plošinky je sešroubovaná z hliníkových profilů a oplechována hliníkovým plechem při použití technologie lepení. Tato plošinka je přístupná z obou boků vozidla pomocí schůdků se zábradlím. Podlaha plošinky a příčky žebříku mají neklouzavou úpravu. Vstup na plošinku je uzavřen dveřmi s pružinovými panty, které drží dveře v zavřené poloze. Z bezpečnostních důvodů se dveře otevírají dovnitř a tím zabraňují vypadnutí hasičů.
V přední části lávky je umístěna speciální roleta, která umožňuje zakrýt prostor lávky  a tím zajistit ochranu dvou hasičů proti sálavému teplu z okolního požáru.
Na plošince jsou dvě proudnice s hadicí DN25 o délce 2 m a uzavírací kulové ventily. Maximální výtlačný tlak je 16 bar. Na levém a pravém boku plošinky jsou umístěny lafetové proudnice.

Nádrž na vodu a pěnidlo

Nádrž na vodu je vyrobena z nerezového plechu, má hranolovitý tvar. Je vybavena zařízením na dálkovou kontrolu množství. Na horní části nádrže je průlez o ø 510 mm s odklopným víkem. Součástí hlavní nádrže na vodu je i integrovaná nádrž na vodu pro sebeochranný systém. Tato nádrž je konstruována tak, aby k jejímu naplnění došlo vždy při naplnění vodní nádrže. Ve spodní části nádrže je propojovací potrubí s vodní nádrží a je vybaveno dálkově ovládanou uzavírací klapkou, kterou lze v případě potřeby objem nádrže pro sebeochranu přepustit do vodní nádrže.
V zadní části nádrže na vodu je umístěna komora přídavné nádrže na vodu, která slouží pro zvýšení objemu vodní nádrže. Tuto přídavnou nádrž lze využívat pouze při provozu mimo pozemní komunikace.
Na panelu na plošince, v kabině řidiče a na hlavním panelu v zadní levé skříni je umístěn stavoznak na kontrolu stavu hladiny ve vodní nádrži.
Nádrže na pěnidlo jsou nerezové a jsou včleněny do nádrže na vodu. Jsou opatřeny plnícími otvory na horní části nádrže, membránovým odvzdušňovacím ventilem s přepadem a zařízením pro dálkovou kontrolu množství.
Na panelu v kabině řidiče a na hlavním panelu v zadní levé skříni jsou umístěny stavoznaky na kontrolu stavu hladiny pěnidel v nádržích.

Zadní skříň pro požární příslušenství

Kostra zadní skříně je sešroubovaná z hliníkových profilů a oplechována hliníkovým plechem při použití technologie lepení. Boční otvory i zadní část skříně jsou zakryty hliníkovými roletkami. Zadní roletka zakrývá skříň s čerpacím zařízením.,V pravé i levé boční skříni je umístěn průtokový naviják. Ovládací panel čerpacího zařízení je umístěný v levé zadní skříni.
Nad zadní roletou je umístěna výstražná alej, na horní plošině jsou výstražné majáky, LED světlo. V horní části je zabudována couvací kamera.

Čerpací zařízení

Čerpací zařízení, které je uloženo v zadní skříni, tvoří odstředivé čerpadlo, sací a výtlačné potrubí se zpětnými klapkami. Ovládací panel čerpadla je umístěný v levé zadní skříni pod průtokovým navijákem.
Čerpadlo
Čerpadlo může být použito v režimu nízkotlaku, vysokotlaku popřípadě v kombinovaném provozu.
Pro zavodnění čerpadla slouží vývěva, která může fungovat v automatickém režimu (automaticky vypne při dosažení tlaku 0,08 MPa) nebo je možné vývěvu  trvale vypnout (pokud např. za provozu dochází ke kolísání tlaku a vývěva se nepravidelně zapíná).

Přiměšovací zařízení
Přiměšovací zařízení sestává z proudového přiměšovače, regulační klapky, elektronické jednotky přiměšování, dvou ovládacích panelů a propojovacího potrubí.
Elektronická jednotka přiměšování
Na vozidle je použit univerzální systém automatického přiměšování pěnidla.
Základní funkcí řídicí jednotky je regulace přiměšování pěnidla do vody prostřednictvím měření průtoků vody a přiměšovací látky a následným plynulým dávkováním v rozsahu 0 až 6% s přesností na 0,1%.
Pro rychlou volbu umožňuje elektronická regulace uložení dvou hodnot do paměti. Nastavené procento přimísení je automaticky udržováno nezávisle na okamžitém průtoku na výstupu z čerpadla.

Zařízení pro rychlý zásah

Vysokotlaké zařízení pro rychlý zásah se skládá z vysokotlaké části čerpacího zařízení a průtokových navijáků, které jsou umístěny v levé a pravé zadní skříni.
Vysokotlaké zařízení lze provozovat i v režimu nízkotlaku.
Zařízení pro rychlý zásah je trvale napojeno k čerpacímu zařízení. Sestává z průtokového navijáku, tlakové hadice DN 25 o délce 60 m a pistolové proudnice s možností regulace průtoku a tvaru výstřikového kužele.

Nárazníková lafetová proudnice
Nárazníková lafetová proudnice je umístěna před předním nárazníkem. S nárazníkovou lafetou lze otáčet v horizontálním i vertikálním směru a ovládat tvar výstřikového proudu od plného proudu až k mlze.
Nárazníkovou lafetu lze ovládat z ovládacího panelu umístěného v kabině řidiče. Pohyb lafety se ovládá pákovým ovladačem do požadovaného směru.
Přívod vody je možné ovládat dvěma způsoby:
- tlačítkem na pákovém ovladači,
- zapnutím ovladače kulového kohoutu na ovládacím panelu.
Tvar výstřikového proudu trysky nárazníkové lafety se ovládá pomocí kolébkového přepínače na horní ploše pákového ovladače lafety.
Nárazníkovou lafetu je možné používat pro hašení vodou i pěnou.

Sebeochranný systém

Vozidlo je vybaveno sebeochranným systémem, který vozidlo i posádku ochraňuje proti sálavému teplu z okolních požárů. Systém tvoří nádrž na 700 l vody, která slouží jako dostatečná zásoba pro činnost tohoto zařízení po dobu 5 minut při volnoběhu motoru. Tlaková voda je z čerpadla potrubím rozváděna k ochranným tryskám, které jsou po vnější části vozidla rozmístěny tak, aby ochraňovaly kabinu řidiče, plošinku s obsluhou, střechu a spodní část vozidla včetně pneumatik a vzduchových vlnovců pérování.
Dodávka do sebeochranného systému může být doplněn pěnou.
Sebeochranný systém je vybaven záložním elektrickým čerpadlem dodávajícím 70 l/min při tlaku 1,0 bar. Tento záložní čerpací systém je ovládán bezpečnostním tlačítkem na ovládacím panelu v kabině řidiče. Při činnosti tohoto záložního elektrického čerpadla jsou aktivní pouze trysky umístěné na střeše kabiny řidiče. V tomto režimu není možné přiměšovat pěnidlo do sebeochranného systému.

Lanový naviják

V přední části podvozku je umístěn lanový naviják s tažnou silou 50,7 kN. Naviják má elektrický pohon s jištěním proti přetížení. Naviják se upevňuje do závěsu v předním nárazníku a je odnímatelný.

Technické údaje

Rozměry vozidla
Délka 9 440 mm
Šířka 2 500 mm
Výška při pohotovostní hmotnosti 2 780 mm
Světlá výška pod nápravou 360 mm
Hmotnosti vozidla
Provozní 14 700 kg
Celková 24 000 kg
PODVOZEK
Typ TATRA T815-732R33 6x6.1R
Typ motoru naftový, přeplňovaný, s přímým vstřikem paliva, chlazený vzduchem
Výkon motoru 325 kW/1 800 min-1
Motor splňuje emisní normu EURO5
Náhon 6x6 s připojitelným pohonem přední nápravy
Převodovka 6-ti stupňová, plně automatická s hydrodynamickým měničem
Brzdový systém 4 na sobě nezávislé systémy s ABS
Napětí elektrického systému 24 V (2 akumulátory 12 V / 170 Ah)
Objem palivové nádrže (nafta / AdBlue) 320 l / 67 l
Maximální rychlost vozidla 100 km/h
KABINA
Typ jednoprostorová, sklopná, dvoudvéřová
Počet míst k sezení 1 + 2
NÁSTAVBA
Materiál rám vyroben z hliníkových profilů a polepen hliníkovým plechem
NÁDRŽE
Hlavní nádrž na vodu 6 600 l
Přídavná nádrž na vodu 1 500 l
Nádrž na sebeochranu 700 l
Nádrž na pěnidlo 2x 100 l
ČERPACÍ ZAŘÍZENÍ
Nízkotlak
Jmenovitý průtok vody 3 000 l/min
Jmenovitý pracovní tlak 1,0 MPa
Jmenovitá sací výška 3,0 m
Vysokotlak
Jmenovitý průtok vody 400 l/min
Jmenovitý pracovní tlak 4,0 MPa
PRŮTOKOVÝ NAVIJÁK
Rozměry hadice DN 25/60 m
Proudnice Jet Protek 360
Nastavitelný průtok 19 - 37 - 90 - 150 l/min
Jmenovitý tlak 4,0 MPa
LAFETOVÉ PROUDNICE PLOŠINY
Typ lafety Pok Snake
Typ proudnice Jet Protek 366
RUČNÍ PROUDNICE PLOŠINY
Typ proudnice Jet Protek 360 (vysokotlaká)
Typ hadice Elaflex TW25
NÁRAZNÍKOVÁ PROUDNICE
Typ proudnice Sidewinder 8494-01
Ovládání dálkové
SEBEOCHRANNÝ SYSTÉM
Typ čerpadla Sigmet ECC24/40
Typ trysek PLH 7,5, sprinkler minimax, MX-FU
LANOVÝ NAVIJÁK
Typ navijáku elektrický Ramsey
Tažná síla 50,7 kN

Zeptejte se nás!

Rádi byste se informovali o detailech tohoto vozu? Napište nám a my se Vám ozveme.
 

    Odesláním formuláře vyjadřujete souhlas s našimi
    Zásadami pro ochranu osobních údajů
    THT

    Produktové řady

    THT Polička s.r.o.

    THT Polička
    THT Polička, s.r.o. - výrobce požárních automobilů, vozidel a kontejnerů pro technické zásahy, a hasicího příslušenství.

    Zeptejte se nás

      Odesláním formuláře vyjadřujete souhlas s našimi
      Zásadami pro ochranu osobních údajů