Kolejové vozíky
Ruční kolejový vozík 500 kg
Popis konstrukce
Vlastní konstrukce sestává s úložné plošiny, ke které jsou na spodní straně upevněna 4 pojezdová kola.
Ve směru jízdy je vozík na obou stranách vybaven sklápěcími madly, které slouží k tlačení, příp. tažení vozíku lidskou silou. Madla jsou opatřena zajišťovacími západkami pro fixaci ve svislém směru. Ve spodní části slouží zároveň jako zábradlí proti pohybu přepravovaného materiálu.
Boky vozíku jsou opatřeny odnímatelným zábradlím pro snadnější nakládání a vykládání materiálu.
Ložná plocha je vybavena po obvodu 6-ti sklopnými oky pro uchycení přepravovaného materiálu, v rozích 4-mi úchytnými oky pro manipulaci s vozíkem, příp. také pro uchycení materiálu a v podlaze 8-mi oválnými otvory s lemovkou pro ruční manipulaci s vozíkem ve složeném stavu.
Pro minimalizování valivého odporu jsou kola uložena na kuličkových ložiscích a jsou opatřena okolky pro pojezd po kolejích. Jedna dvojice kol je opatřena kotoučovými brzdami ovládanými páčkou na sklopném madle. Aretace páčky v zabržděné poloze pomocí pružné závlačky umožňuje zajištění vozíku proti nechtěnému pohybu.
Pro snadnější přepravu do místa zásahu z hlediska zástavby do přepravního prostředku je vozík řešen jako skládací ze dvou částí. Spojení vozíku v provozní poloze je řešeno pomocí do sebe zasunovacích prvků spojených příčnými čepy.
Rozměrový výkres
Sestavný výkres ve formátu PDF můžete načíst zde.
Technické údaje
Rozměry v rozloženém stavu | |
Délka | 1506 mm |
Šířka | 1640 mm |
Výška | 880 mm |
Výška ložné plochy (nad kolejí) | 280 mm |
Rozměry ložné plochy | |
Délka | 1340 mm |
Šířka | 1535 mm |
Rozměry ve složeném stavu | |
Délka | 750 mm |
Šířka | 1640 mm |
Výška | 400 mm |
Průměr pojezdového kola | 244 mm |
Hmotnost | ~90 kg |
Nosnost | 500 kg |
Technické změny vyhrazeny. 11/2009 (7043.21) |
Zeptejte se nás!
Ruční kolejový vozík slouží k přepravě nářadí a potřebného materiálu po kolejích při provádění zásahové činnosti převážně požárních jednotek na železnici.
Jedná se o lehký dopravní prostředek ovládaný lidskou silou, uzpůsobený pro jízdu po železničních kolejích s rozchodem 1435 mm.
Používá se pro přepravu požárního příslušenství a věcných prostředků požární techniky na místo zásahu.